Școala moto made in România

În fiecare an, prin perioada asta, se cam activează toți bikerii wanna be. Așa că mă cam lovesc de întrebarea:

Bro’, vreau să îmi iau și eu carnet de motor, zi-mi și mie pe cineva.

Partea nasoală, și aici poate o să fiu înjurat, e că nu am un răspuns bun. Poate o să mă ajutați voi și în comment-uri o să lăsam contactele celor cu care voi ați avut deja o experiență bună.

Ce mă doare pe mine și  unde nu am nici un răspuns e că eu, personal, nu cred în școala de șoferi în România. Am avut câteva experiențe halucinante în care instructorii mă certau pe mine, fără să mă cunoască, ceea ce e și mai dureros, lecții diametral opuse de adevăr.

Am întâlnit instructori care nu au condus în viata lor o motocicleta cu mai mult de 60 km/h și care nu au ieșit din poligon dar totuși au răspunsuri, ba mai nasol, au păreri.

Am fost în școli care predau pe motociclete care sunt mult mai aproape de o grămadă de fier decât de o mașinărie sofisticată, care au accelerația blocata la 10%, nu cumva elevii să strice materialul didactic sau cumva el să nu se uzeze înainte de a fi gata de expus la muzeul de istorie.

Însuși examenul este o relicvă a comunismului ce aduce omagiu celebrei mobre.

mobra-super-50-kopek-1

Nu generalizez, ba chiar mai mult, din păcate nici nu am o soluție concretă la povestea asta ci doar câteva sfaturi care, din păcate, am îndoieli mari că sunt de ajuns:

  • caută instructori care să iți insufle în primul rând pasiunea, în vocea cărora să simți bucuria că pot să te introducă într-o lume magică;
  • caută cluburile moto, adunările moto și locurile unde se strâng motocicliștii și încearcă să furi una alta de acolo;
  • și nu în ultimul rând, caută să urmezi cursuri ale școlilor de pilotaj sau siguranță rutieră (sunt destule).

Acum, dacă vrei să înveți de la cei mai buni poți veni la noi, dar asta e altă poveste, departe de mine gândul să mă laud!

_1016859

Asfalt avem, hai și cu așteptatul carnet!

Comentarii (21)

  • Diana

    Pe 21 martie 2017 la ora 11:22

    Drepturi de autor pt prima imagine?
    Articolul e interesant, sfaturile utile 😉

    răspunde
    • Catalin Cazacu

      Pe 22 martie 2017 la ora 12:46

      Buna Diana ! Multumesc pentru aprecieri iat legat de poza daca cumva este o problema pot sa o schimb, nu vreau sa fur munca nimanui ! 🙂

  • Flavius

    Pe 21 martie 2017 la ora 13:37

    Pentru Timisoara: instructor Dinu Iuga. Recomand cu maxima incredere.

    răspunde
    • Dinu Iuga

      Pe 24 martie 2017 la ora 7:34

      Mulțumesc. Și mă simt onorat. Cătălin, ai dreptate , mai puțin partea cu dotările. Nu uita, ei sunt aspiranți la carnet. Iar noi avem o răspundere enorma. Și după….

  • mobra.ro

    Pe 21 martie 2017 la ora 14:49

    Drepturi de autor pt a doua imagine? 🙂

    De pe siteul http://www.mobra.ro

    răspunde
    • Catalin Cazacu

      Pe 22 martie 2017 la ora 13:13

      Atunci o fac aici ……..A doua imagine am gasit-o pe google si conform spuselor celor de la mobra.ro le apartine, caz in care eu le multumesc ca mi-au permis sa o folosec in acest articol.

  • Glavan Catalin

    Pe 23 martie 2017 la ora 15:00

    Salutare,
    Parerea mea , in Pitesti cred ca cel mai bun este Alin Sandulescu.
    Ce este ok la acest instructor , este faptul ca cel putin odata pe an organizeaza iesiri in grup cu motoarele 🙂

    răspunde
  • Ivor Zarescu

    Pe 24 martie 2017 la ora 15:52

    Dinu Iuga (Timișoara). Recomand fără ezitare!

    răspunde
  • Ochianu Remus

    Pe 27 martie 2017 la ora 20:34

    eu am făcut școala moto singur! m-a dus maistrul la poligon, el a mers cu o Honda LA Custom de 250 cmc, iar eu cu Loganul Școlii. mi-a dat pe mână mobra după ce m-a întrebat în prealabil dacă am mai mers vreodată pe motocicletă! cu sonceritate am mărturisit că am mai mers dar ca pasager! iar de condus am condus o singură dată un scuter Yamaha Nitro. a mârâit scurt, hm, ia să vedem cum mergi: m-am urcat, am pornit la demaror ca un om mare, și am pornit fără nicio problemă! ba am fost și curajos, am și schimbat treptele cu piciorul, șmekerie mare îmi zic, în rest simțit motor sub cur și turat ca la mașină, turat și schimbat, înclinat la curbe cum trebuie, ca la bicicletă, ceva mai repede de data asta! îmi plăcea că-mi râdea inima în mine de bucurie! ajung la maistru și văd o față de ofensat care îmi spune scurt: de ce minți băi băiete! cum adică- mint? da, minți, mergi de rupi, te descurci de minune, ne vedem la orele 14.00 pa! și uite-așa am fost abandaonat în poligon, singur, la 35 de grade vara, fără apă, cu doar jaloanele la îndemână și alea împrumutate de la o stație Petrom unde aveam cunoștințe și jaloanele erau pentru a bloca stația când era defectă! :))) și asta fu școala mea moto! am dat apoi sală și poligon și am urcat direct pe Hayabusa! și am supraviețuit și merg și tare și încet, am și ceva amenzi de viteză, am și coaste rupte, am ce povesti, dar nu-mi pare rău! școala moto în România nu există! eu poligonul l-am știut de pe Youtube! nimeni nu mi-a arătat absolut nimic! am învățat prin descoperire, dar mi-a plăcut! și marele meu regret e că nu dispun de bani ca să fac și eu măcar Turul României! bani de benzină, cazare și alte mărunțișuri! mi-a plăcut Hayabusa doar pentru legenda acestui motor, rezonanța acestei legende m-a fascinat și faptul că o cunoștință mi-a acordat privilegiul de a mă lua ca pasager pe o astfel de motocicletă! m-a uluit demarajul și ținuta de drum, greutatea și impresia de moment care m-a cucerit! cu doar 3000 de euro visul meu s-a împlinit, exist ori de câte ori mă dau cu 60 km/h sau 260 de km/h, încetez a mai fi eu atunci când debarc și revin la o condiție de om normal care a trăit o experiență nouă ori de câte ori a încălecat pe o motocicletă legendară, cel puțin pentru mine! aș vrea, deși nu se poate ca să urmez un curs de circuit, să mă las îndrumat de oameni cum e Cătălin Cazacu și nu pentru a deveni vreun sportiv de performanță, ci pur și simplu să mă apropii cumva de sentimentul pe care el acolo, la viteze pe care mulți doar și le imaginează, poate fi simțit! atât! 🙂 e fain să fii motociclist, chiar dacă doar pentru câțiva km pe care-i faci doar până la prima localitate, pentru că… dar mai contează! contează spiritul să rămână viu și să facă din mine ce alții doar își închipuie! 🙂 Respect pentru toți acei care trăiesc sentimentul moto la adevărata valoare! 🙂

    răspunde
  • Iosif

    Pe 5 mai 2017 la ora 22:11

    In Timisoara il recomand pe Blemovici Sergiu. Este genul de instructor care scoate untul din tine dar apoi nu o sa ai nici cea mai mica frica de a te da cu motocicleta prin trafic.

    răspunde
  • Bogdan V.

    Pe 5 mai 2017 la ora 22:16

    Sergiu Blemovici (Timisoara)

    Recomand cu incredere. Are experienta si e unul din cei mai buni din oras 🙂

    răspunde
  • Edi

    Pe 5 mai 2017 la ora 22:18

    Eu personal il recomand pe Sergiu de la Cons-Auto. Instructor care se are cu motociclismul si iti explica . Nr contact : 0746999533 – Blemovici Sergiu

    răspunde
  • Laura Iloiu

    Pe 5 mai 2017 la ora 22:31

    In Timisoara am dat de A2 (si B) cu Blemovici Sergiu si recomand. Te ajuta si dupa scoala in cazul in care ai nevoie. 🙂
    M-am inscris la Cons Auto. Mentionez si scoala deoarece mie mi-au placut motoarele pe care am invatat.

    răspunde
  • Alex

    Pe 5 mai 2017 la ora 22:35

    Eu am facut scoala in Timisoara cu Sergiu Blemovici anul trecut (2016). Oricât de anti-talent pe 2 roti ai fi, iti baga motociclismul in oase. Il recomand cu încredere, daca vreți sa învățați sa va dați cu motorul iar prima regula este siguranta voastra.

    răspunde
  • Dragos

    Pe 5 mai 2017 la ora 23:49

    Sunt din Timisoara si am facut scoala cu Sergiu Blemovici. Recomandsi cu toata increderea. E super tipul. Sunt de acord cu Alex : „Iti baga motociclismul in oase”.

    răspunde
  • Raluca

    Pe 6 mai 2017 la ora 7:27

    Il recomand pe Sergiu Blemovici (Timisoara). Am facut si A1 si A2 cu el si pot sa spun ca iti explica pana intelegi ce trebuie sa faci in poligon, in trafic. In plus, organizeaza din cand in cand iesiri din care intelegi cum sta treaba pe 2 roti.

    răspunde
  • Alex

    Pe 6 mai 2017 la ora 17:16

    Cu Sergiu am facut si eu. Iti explica, iti arata, te indruma. Il recomand cu placere.

    răspunde
  • Dan

    Pe 1 septembrie 2017 la ora 7:52

    Totuși pentru cei din cei care doresc să învețe cu adevărat de la un instructor dedicat și cu picioarele pe pământ îl recomand pe Paul Morari … Acuma cred că are școala lui Paul Auto Moto iar poligonul este în spate la stadionul Dan Paltinisan din Timisoara.
    Nu vreau să îl laud prea mult dar orele de pregătire au fost peste orice am asistat la Tudo sau Cons Auto… Si am asistat si la pregătirile din poligonul din Freidorf… Unde era mai interesant statul pe telefon decât lecția cu elevii, iar dacă se descurcau era bine…. iar dacă nu râdeau de ei… feedback zero pentru a înțelege unde se greșește.

    La Paul Morari la fiecare curs de pregatire se discuta fiecare greșeală a fiecărui cursant si se explicau toate elementele de traseu si poligon si prim ajutor, el fiind de altfel si paramedic la SMURD.

    Sincer în Timișoara nu cred că se poate învăța mai bine pentru moto decât de la Paul Morari.

    răspunde
    • Teodora

      Pe 11 aprilie 2019 la ora 11:33

      Mie imi pare rau ca am facut la Blitz… nu am invatat mare lucru, cat sa iau examenul si atat! Daca as fi iesit in oras dupa ce am luat permisul, as fi fost o inconstienta! Nu mi-a explicat aproape nimic… am facut 3 sedinte de cate 10 min in oras, iar in poligon, in 10 sedinte, nu am condus motocicleta niciodata mai mult de 4 ture a cate 3 minute tura. Dupa asta nu inveti nici cu bicicleta sa te dai, cu atat mai putin cu motocicleta! Noroc ca prietenul meu are motocicleta de mult timp si a facut cu mine in parcare, dupa ce am luat permisul si am luat si ore de la un alt instructor, in oras! Abia dupa ce am mai investit bani buni, am fost capabila sa ies cu motocicleta in oras!

  • Liviu Becuș

    Pe 10 martie 2019 la ora 17:51

    Eu am făcut școala de moto la Biltz cu Dinu Iuga. Nu pot spune că am cunoscut alți instructori in Timișoara dar eu am fost foarte mulțumit de modul de lucru a lui Dinu. Explică calm si are multe sfaturi din experiența proprie din care ai ce învăța.

    răspunde
    • Teodora

      Pe 11 aprilie 2019 la ora 11:26

      Dinu explica? ce anume, in afara de mistouri, ignoranta, si critica fara sa iti spuna ce ai gresit, cum sa faci corect? Interes minim, rabdare minima, calitati didactice mediocre! Si in loc sa iti explice cum sa faci, sa iti arate si sa repeti ca sa iti iasa, te mai trimite si acasa! Te face sofer prost… ca sunt femeie sau de ce, ca doar nu m-a vazut niciodata conducand masina ca sa imi dea de inteles ca sunt proasta la volan? si nici nu stie legislatie! Un mitocan si atat!

Adaugă comentariu anulează