Motocicleta nu poate face ceea ce trebuie să faci tu

În ultimul timp am asistat la discuții legate de care motocicletă e mai bună și de ce sau care nu face atât de bine ceva ce alta face.

Din punctul meu de vedere toate motocicletele sunt bune și diferențele între ele sunt mici. Cred că diferența este atât de mică încât este în jurul a câtorva procente… sub 3%.

Bazele de discuție sunt în general diferite, fiecare persoană în parte prezentând, de fapt, probleme pe care le are cu tehnica de pilotaj în general sau cu viața în particular.

Motociclismul, ca și sport și mai ales cel de performanță, ține de hotărâre, forță, echilibru, clarviziune, exercițiu, speranță dar mai ales de perseverență.

Untitled.png 1

Există doua tipuri de piloți care parcurg un tur de circuit în același interval de timp:

  • sunt cei care investesc mulți bani în motocicletă, care pun toată baza lor în torpila de sub ei dar care atunci când o pilotează, sunt speriați continuu că pot să cadă. Pe ăștia îi vezi în general după poziție și cât de bâtă stau pe mobră. Tot ei sunt cei care fac extrem de rar full gas. La ăștia, atunci când pilotează, variația de zgomot al motorului e pe un palier larg… A, B, …, E, …, O…;
  • sunt cei care au investit în ei, care fac lucruri corecte și care se bucură de fiecare dată de metrii parcurși pe pistă. Ăștia arată bine, sunt naturali, nu șed pe motocicletă ci o ating în câteva puncte și ii vezi cum corectează din ei pornirile răzvrătite ale motocicletei. Dacă îi asculți pe ăștia când pilotează, se aude cum zgomotul e înalt, cum variația e într-un interval scurt, cum motorul cântă… EEE… II… EE… I… E… II… E… EEE… EEEEEEEE…

Untitled.png3

Ideea este că trebuie depășit subiectivismul când analizezi ceva și trebuie comparat măr cu măr. Astfel discutăm de un centru de greutate mai sus sau mai jos, de un ampatament mai lung sau mai scurt, de un unghi la furca față mai închis sau mai deschis, de o putere mai mare încă de la turații scăzute sau invers, etc. Toate acestea contează în mod diferit de la individ la individ și ceea ce îl ajută pe unul să fie mai confortabil și astfel mai rapid, pe altul îl dezavantajează.

În concluzie, discutând de indivizi, dacă vrei să pilotezi cu adevarat, trebuie să fii: agil, prezent, implicat, responsabil, încrezător, visător… trebuie sa vizualizezi ceea ce urmează să faci, să te gândești la asta altcândva decât atunci când ești pe motocicletă.

Eu fac și alte sporturi și uneori mă plictisesc parcurgând un anume gen de antrenament, cardio în general. Atunci îmi imaginez ca sunt pe motocicleta și fac ture pe un circuit. Nici nu mă gândesc la motocicletă în sine, nu o văd, sunt pe ea. Motocicleta e perfectă, sunt profesionist și are mai ales suspensia pe care o vreau. Clar îmi place motocicleta mea și e cea mai frumoasă, mă uit cu drag la ea și poate sta în casă mult mai potrivit decât pomul de iarnă. Deci sunt pe ea și am circuitul de la Pannonia, să spunem: sunt pe linia dreaptă, gaz maxim, sunt cu a șasea și urmează frânarea, schimb trepte în jos și iau virajul la dreapta, deschid o fracțiune accelerația 100%, frânez, dau o inferioară și iau virajul la dreapta…

Ai multe de făcut și aș spune că partea cu motocicleta ține de văzut, plăcut și de potrivire de timpi – „timming” (oferta, buget, vacanta sau nu, etc).

Untitled.png4

Asfalt să avem !

Comentarii (1)

  • Mihai Gazdaru

    Pe 25 iulie 2016 la ora 9:16

    Ia-o, te rog, ca pe o critica constructiva (sunt constient de cacofonie): am prins mesajul primului alineat, dar de abia dupa ce l-am citit de cateva ori. Sigur poti o exprimare mult mai clara, mai putin ambigua. („De ce tip de motocicleta” in loc „de care” pt ca intelegeam altceva)
    P.S. Felicitari pentru blog! Te urmaresc cu mult interes.
    P.P.S. Felicitari pentru pozitia in clasament!
    Asfalt uscat!

    răspunde

Adaugă comentariu