Catalin Cazacu

Școala moto made in România

În fiecare an, prin perioada asta, se cam activează toți bikerii wanna be. Așa că mă cam lovesc de întrebarea:

Bro’, vreau să îmi iau și eu carnet de motor, zi-mi și mie pe cineva.

Partea nasoală, și aici poate o să fiu înjurat, e că nu am un răspuns bun. Poate o să mă ajutați voi și în comment-uri o să lăsam contactele celor cu care voi ați avut deja o experiență bună.

Ce mă doare pe mine și  unde nu am nici un răspuns e că eu, personal, nu cred în școala de șoferi în România. Am avut câteva experiențe halucinante în care instructorii mă certau pe mine, fără să mă cunoască, ceea ce e și mai dureros, lecții diametral opuse de adevăr.

Am întâlnit instructori care nu au condus în viata lor o motocicleta cu mai mult de 60 km/h și care nu au ieșit din poligon dar totuși au răspunsuri, ba mai nasol, au păreri.

Am fost în școli care predau pe motociclete care sunt mult mai aproape de o grămadă de fier decât de o mașinărie sofisticată, care au accelerația blocata la 10%, nu cumva elevii să strice materialul didactic sau cumva el să nu se uzeze înainte de a fi gata de expus la muzeul de istorie.

Însuși examenul este o relicvă a comunismului ce aduce omagiu celebrei mobre.

Nu generalizez, ba chiar mai mult, din păcate nici nu am o soluție concretă la povestea asta ci doar câteva sfaturi care, din păcate, am îndoieli mari că sunt de ajuns:

Acum, dacă vrei să înveți de la cei mai buni poți veni la noi, dar asta e altă poveste, departe de mine gândul să mă laud!

Asfalt avem, hai și cu așteptatul carnet!