Cum să începi cu dreptul
A venit căldura sau, mă rog, ne putem bucura de o temperatură normală 🙂
Nu ştiu dacă e doar părerea mea, dar mi se pare că anul ăsta suntem tot mai mulţi.
Statistic vorbind, ştiu că de la an la an se vând tot mai multe motociclete noi, nu vorbesc neapărat despre o creştere spectaculoasă, dar pot spune că suntem pe drumul cel bun.
Dacă ai scos motocicleta din garaj, te rog, fă asta:
CAUCIUCURILE
Uită-te dacă sunt umflate la presiunea corespunzătoare, E FOARTE IMPORTANT.
Nu merge cu ele ca după premiza sticlei de vin, dacă sunt vechi, nu sunt ok. Vezi că au data fabricaţiei scrisă sub forma unui cod de 4 cifre (ex: 3211 înseamnă a 32-a săptămână din 2011).
ULEIUL
Îl schimbi la prima ieşire direct, se traduce în viaţa motorului, aşa că nu te zgârci.
Ca să îţi faci o idee, eu la motocicleta de curse schimb uleiul la fiecare 100 km.
SISTEMUL DE FRÂNARE
Verifică dacă mai ai placuţe şi, minimum pe care eu l-aş face, aş curăţa etrierele şi discurile cu un spray de curăţat (brake cleaner).
BENZINA
Dacă ai lăsat motocicleta cu plinul făcut, în urmă cu un an nu te ajută cu mult, eu nu aş folosi benzină veche.
BATERIA
Dacă nu ai ţinut-o la căldură, o să ai surprize. Are tendinţa să sucombeze, aşa că fii atent să nu rămâi pe undeva.
Alt lucru important este că dacă anul trecut când ai pus pe dreapta motocicleta, crezându-te Valentino Rossi, anul ăsta mai ai cam 15% din îndemânarea de anul trecut.
Asfalt să avem!
RARES
Pe 2 martie 2017 la ora 14:01Foarte bune observatiile, si modul in care le prezinti ! Keep up the good work 🙂
Bogdan
Pe 2 martie 2017 la ora 15:21Toate ca toate,dar aia cu benzina de anul trecut e de neam prost ! Ori ai copiat textul asta de undeva ,fara sa-l citesti,ori te dau banii afara din casa.!!! Arunca si lichidul de frana,ca e de anul trecut,ca sa nu mai spun de antigel…Terminati cu cacaturile astea luate de pe afara.Ai ceva concret si folositor de spus,spune.Daca nu,citeste o carte …
Adrian
Pe 2 martie 2017 la ora 16:09Bogdane, in caz ca nu ai vazut ce culoare are benzina stata un an… isi pierde din calitati, exista depuneri.. lichidul de frana se schimba la 2 ani( eu asa stiu) pentru ca la fel, isi pierde proprietatile si nu mai tine frana cum trebuie. Plus ca fiecare face cum vrea cu motocicleta sau masina lui. Daca tu vrei sa tii lichidul de frana sau antigelul, etc, 10 ani, treaba ta.. Eu consider acest articol de folos pentru unii utilizatori.