Cum afectează străzile înclinate spre exterior manevrarea motocicletei

Străzile sunt proiectate în așa fel încât să disperseze apa de ploaie și să minimalizeze strângerea apei pe suprafața lor. Modul în care acești ingineri inteligenți au reușit să facă asta este prin a proiecta drumurile cu supraînălțare.

Suprafața este mai înaltă în mijloc și se micșorează spre marginea drumului.

În aceste condiții, circulația pe ploaie este mai sigură, dar motocicliștii ar trebui să ia în considerare modalitatea corectă de a conduce atunci când strada este uscată.

În România, conducem pe partea dreaptă a drumului.

Ați observat vreodată că partea stângă a cauciucului motocicletei este mai uzată decât cea dreaptă? Asta se întâmplă din cauza faptului că motocicleta merge pe un drum înclinat kilometri întregi.

Gândiți-vă cum intră în joc efectul înclinației în curbă.

În cazul curbei la dreapta, intersecția în pantă a drumului creează un viraj înclinat, oferind mai multă tracțiune, o distanță la sol mai bună și control mai bun pe măsură ce intrăm în curbă.

În schimb, o curbă la stânga are un efect diferit datorită inclinației inverse a suprafeței de rulare, reducând tracțiunea, distanța la sol și contribuind la o lipsă mai mare de control. Acesta este unul dintre motivele pentru care mulți motocicliști găsesc curbele la stânga mai dificile.

O viteză de intrare mai conservatoare, combinată cu poziționarea capului și a părții superioare a corpului către interiorul curbei, va reduce unghiul de înclinare al motocicletei și va supracompensa pentru orice problemă în ceea ce privește distanța la sol și tracțiunea cauzate de un drum supraînălțat.

Cu puțin antrenament, aceste curbe înclinate nu-ți vor mai face probleme!

Asfalt să avem!

Adaugă comentariu