Cea mai proastă întrebare
M-a exasperat o întrebare/replică pe care o aud de când m-am apucat de sportul ăsta: Ăăă, ce? tu ai nevoie de condiție fizică să te dai pe motor? E ceva înspăimântător, greu de perceput de unde stăm noi.
Povestea e cam așa: dacă în alte sporturi există fault, hentz, out, time out etc, noi nu avem nimic din astea. După ce se stinge lumina semaforului ești on, nu ai voie să faci pauză de nici o secundă pentru că poate fi fatală. Timp de 30 minute, fizicul tău experimentează niște forțe greu de imaginat.
Pe frânare, toată greutatea corpului plus forța lui de inerție este susținută de mâini.
Pe accelerare, greutatea corpului revine pe picioare și o parte în mâini. Dacă nu te ții bine, s-ar putea să plece racheta de sub tine.
Pe viraje, transferi toată greutatea corpului pe partea pe care iei virajul și punctele de susținere sunt mâinile și picioarele de pe partea aia.
Zilele trecute, unul din coechipierii mei și fost elev și-a luat un gadget de măsurat funcțiile corpului. După 4 sesiuni de aprox 20 minute arsese 4700 de calorii. Aștept să îmi ziceți voi dacă e mult sau nu!
Asfalt să avem!
Andrei
Pe 29 iunie 2016 la ora 11:48Abia astept sa iau si eu carnetul de motor! Mai am 2 ani(acum am 16), iar dupa vreau sa invat de la tine cum se conduce cu adevarat! Momentan detin un scuter Yamaha Skyliner MBK 125cmc din 2001 si un Motor Kawasaki zr7 de 750cmc tot din 2001!
tibi
Pe 29 iunie 2016 la ora 15:13ok
nelu banica
Pe 29 iunie 2016 la ora 18:12Salut Andrei, ca sa te dai pe circuit nu e nevoie de carnet moto!
Anca
Pe 29 iunie 2016 la ora 22:40Nu ai cui sa explici, Cataline, oamenii care nu reusesc sa-si dea seama de minimul lucrurilor, s-au nascut si traiesc degeaba.. sau, sa ne faca pe noi, astialalti, mai tristi.
Vacamu
Pe 1 iulie 2016 la ora 13:48Voi traiti cu scop. Mare ajutor omenirii aduceti…. sunteti mai cu seama!
Irina
Pe 30 iunie 2016 la ora 16:52M-a înnebunit soțu ca vrea sa-si ia motor. Și pe mine mă roade dorința de adrenalina…dar avem 30ani…poate asta nu e o întrebare chiar așa proasta, însă cât de mare e frica creată de ceilalți participanți în trafic? Rațiunea îmi spune ca e moarte pe 2 roti în Romania…nici pe 4 nu o ducem prea bine aici. Ok…sa presupun ca vom fi de 2x mai responsabili, căci atenția distributiva o detinem, suntem șoferi amandoi…dar eu nu pot compara siguranța oferită de 4 roti cu caroserie cu 2 roti și asfalt. Ce sfaturi ai pt a scăpa cumva de grijile astea și a ne putea îndeplini dorința de a trai experiența celor 2 roti , ca de biciclete ne-am cam saturat 😂
Catalin Cazacu
Pe 4 iulie 2016 la ora 11:31http://cazacu21.ro/motocicleta-nu-te-omoara/
Citeste asta , ai să gasesti cateva raspunsuri
Nitro41
Pe 30 iunie 2016 la ora 17:22Pe mine ma fascineaza intrebarile legate de consum si posibilitate de gaz.
Lorant ferent
Pe 1 iulie 2016 la ora 14:27Am fost pe circuit de cateva ori bune…e nevoie de o conditie fizica ft buna…dar eu zic sa incarcat hard enduro, extreme enduro… Acolo sa vedeti epuizare fizica cand trebuie sa ridici motorul acela de 100 kg de „n” ori , sa il tragi sa il imping timp de cateva ore…pe circuit concentrarea te epuizeaza ft tare…cum a explicat…nu ai pauze deloc…e un sport ft solicitant:)
Jagi
Pe 5 septembrie 2016 la ora 14:01Gadgetul ala il aburea. La puls maxim, arzi ceva mai mult de 20calorii/minut. Dar asta dupa ce intri in ritm. 2-3 ture ai pulsul mult mai slab.