5 sfaturi pentru mersul pe motocicletă la viteză mică

Cu excepția cazului în care ai găsit modalitatea de a sfida gravitația, probabil că te simți puțin instabil atunci când faci manevre cu viteză redusă în timpul parcării, de exemplu.

Asta se întâmplă din cauza efectului de stabilizare al inerției și de faptul că efectul giroscopic impus de roțile motocicletei scade pe măsură ce viteza este mai mică, oferind un avantaj gravitației.

Pentru a rămâne drept și echilibrat, ai nevoie de o orchestrație dibace de ambreiaj, accelerație și frână, dar și de înclinare precisă, unghiuri de direcție, poziție bună a corpului și concentrare vizuală.

Este destul de greu să pui toate aceste lucruri împreună, dar există câteva trucuri care te pot ajuta:

Din moment ce motocicleta este mult mai instabilă la viteză redusă, este important să o conduci calm și cu fermitate. Multe motociclete au accelerația mult prea sensibilă pentru un control precis la viteză foarte mică, așa că este cel mai bine să o păstrezi fermă și să folosești ambreiajul pentru a controla viteza.

Pentru mai mult control, pune frână pe spate. Nu doar că îți poți regla viteza mai bine, dar are și efectul benefic de a crește stabilitatea prin a pune tensiune în sistemul de transmisie și pe suspensiile de spate.

Frâna pe față este foarte puternică la majoritatea motoarelor, chiar și o frânare ușoară poate muta greutatea în față, adâncește geometria de conducere și supără stabilitatea pe care te chinui să o menții. Folosește frâna pe față pentru a opri, nu pentru a ajusta viteza.

Acum că știi cum să-ți păstrezi stabilitatea la viteză mică, este timpul să faci virajul corect. În timp ce este comun să te înclini către interiorul motocicletei la curbele rapide, la viteza redusă trebuie să îți menții corpul drept și să lași motocicleta să se încline sub tine prin a-ți muta greutatea către marginea din exterior a șezutului.

Ține picioarele pe suporturi pentru a-ți echilibra corpul, iar, în acest fel, poți folosi frâna de spate exact așa cum ai nevoie pentru a regla viteza. Bineînțeles, dacă greșești și ai nevoie să pui un picior jos, fă-o!

Este enervant să înclini motocicleta la viteză mică, dar este necesar. Amintește-ți că poți face asta fără să cazi, atâta timp cât ai poziția potrivită pentru a contracara gravitația. Dacă ții ușor de ghidon vei putea face ajustări rapide și fluide care te vor ajuta să îți menții echilibrul, și nu uita să păstrezi privirea sus, chiar dacă ai emoții.

Mersul pe motocicletă la viteză redusă poate fi complicat și necesită un anumit set de aptitudini. Ca de obicei, repetiția este mama învățăturii, așa că dedică timp vitezei reduse pentru a-ți găsi echilibrul. Folosește ambreiajul, accelerația și tehnica frânei pe spate pentru a reuși. Știi că ai echilibrul bun dacă nu ai nevoie să tragi de ghidon înainte și înapoi pentru a rămâne pe traseu.

Pune toate informațiile cap la cap și fă întoarceri la viteză mică în formă de U.

Cu puțin curaj și mult exercițiu, vei ajunge maestrul parcărilor!

Adaugă comentariu