Începe sezonul curselor moto

IMG_4296

Ţi-am zis de câteva ori părerea mea despre mersul pe stradă. Îţi zic, din nou, că dacă vrei cu adevărat să îţi testezi abilităţile de pilot, singurul loc unde poţi face asta în siguranţă, e circuitul.
AŞA CĂ… TE AŞTEPT ACOLO !!!

IMG_2670

Legat de motocicletă… poate fi chiar simplu. În primul rând, motocicletele produse după anul 2005 sunt destul de bine echipate pentru pistă, dar cele produse după 2010 sunt, cel puţin zis, READY TO RACE ! Cel mai bun exemplu este BMW S 1000 RR, dar despre asta îţi povestesc altă dată.

Uite de ce ai nevoie:

CARENELE

Poate fi o investiţie minoră în comparaţie cu cât costă cele de stradă, pe care le vei strica rău la cel mai mic accident. Sunt circuite unde va trebui obligatoriu să îţi dai jos părţile din sticlă sau cel puţin să le acoperi cu power tape. Preţul celor de curse, din fibră de sticlă, variază între 300-550 euro.

CAUCIUCURILE

Aici nu face rabat, te rog eu, astea fac mai mult decât crezi tu. Nu te zgârci la un set care costă între 300-400 euro, pentru că orice crash o să te coste mai mult de atât. În cazul motocicletelor de curse nu funcţionează să le iei de la producători fantomă… aşa că nu inventa apa caldă. Ele trebuie să fie ori SEMI-SLICK (adică slickuri cu model), ori SLICK. Dacă te vei adresa unui cunoscător, cu siguranţă că o să te îndrume uşor.

SUSPENSIA

Te duci la unul care a mers ceva ani pe circuit şi îl rogi să te ajute un pic. Nu sunt mulţi ăştia, dar dacă te dai într-un mod organizat bine, sigur o să găseşti pe cineva. Sub nicio formă nu mergi cu ele deschise pe setarea COMFORT.

Verifici astea:

  • Să nu ai scurgeri de ulei pe nicăieri şi poate îi mai pui ceva în plus, vreo 300 grame, îi face chiar bine având în vedere că o să stea înclinat mai mult timp decât de obicei.
  • Eu aş scoate lichidul de răcire cu care vine din fabrică şi aş pune apă. Te va salva în cazul în care se sparge radiatorul în timpul mersului, să nu cazi. Apa nu alunecă aşa tare ca antigelul.
  • Te uiţi să nu îţi lăcrimeze furcile şi să nu ai diferite lichide pe etrierele de frână.
  • Te asiguri că lichidul de frână este la nivel.

Pentru siguranţă şi confortul tău, personal, aş mai face asta:

SCĂRIŢE

Pe lângă o poziţie mai bună, în caz de crash, vor proteja motocicleta, ele nefiind rabatabile ca cele de fabrică.

GHIDOANELE

Pe lângă o poziţie mai bună, în caz de crash, vor proteja motocicleta, ele find mai solide decât cele de fabrică.

TOBA

Dacă o pui doar pe ea, în cele mai multe cazuri, nu îţi va da mai multă putere, din contră, o va reduce. Dar sunetul merită toţi banii.

Te aştept !!! Asfalt o să avem !!!

Adaugă comentariu